Skolestart og indskrivning

Her kan du blandt andet læse om indskrivning og overgangen fra dagtilbud til skole.

Skolestart

Så er det snart nu… dit barn skal starte i skole.

Vi håber, at det bliver her hos os, og vi glæder os til at give dit barn en fabelagtig skolegang! Når man har det godt, så lærer og udvikler man sig bedst. Trivsel og læring går hånd i hånd og - det er vi sammen om. Vi forventer at byde ca. 140 nye børn velkommen i 2024. På denne side finder du information om skolestart og indskrivning på Brøndbyøster Skole og SFO.

Indskrivning til skolestart 2024/25

Brug for hjælp til indskrivningen: Kontakt Charlotte Wenneke, skolesekretær på telefon: 4328 3656 mellem kl. 9.00 og kl.14.00

Sådan skriver du dit barn op til SFO

Som forælder skal du søge om en SFO-plads til dit barn, der skal starte i 0. klasse. Du kan du søge om SFO-plads så snart dit barn er skrevet op til skolestart her hos os.

Selve ansøgningen om en SFO-plads sker via kommunens hjemmeside. Her finder du også anden vigtig info om indskrivningen.

Når du har søgt om en SFO-plads på Brøndbyøster Skole, modtager du et tilbud fra os pr. mail, som du skal acceptere.
Først da er tilmeldingen gældende - og dit barn er nu garanteret en SFO-plads på Brøndbyøster Skole.

Henover foråret besøger SFO'en dagtilbuddene for, at få de relevante informationer om børnene således, at børnegrupperne er på plads til den kommende SFO-Grupper.

En blid start på SFO

De kommende 0. klasseelever starter i SFO den 1. maj. På den måde når børnene, at vænne sig til de mange nye indtryk og omgivelser, inden første skoledag i begyndelsen august måned.

De 2 første måneder på SFO arbejdes der målrettet med læringsaktiviteter med fokus på eksempelvis sprog. Vi viderefører det målrettede arbejde fra dagtilbuddet i SFO-tiden fra den 1. maj og frem til skolestarten i august.

Sidst opdateret den 02. februar 2024