Fakta

Her på siden kan du finde forskellige faktuelle oplysninger om Brøndbyøster Skole.

Brøndbyøster Skole

Brøndbyøster Skole så dagens lys i 2010 efter sammenlægningen af Lindelundsskolen og Nørregårdsskolen.

Skolen ligger samlet på én matrikel på Bredager 160, 2605 Brøndby - med undtagelse af specialtilbuddet Lunten, som er placeret på Bredager 162.

På Brøndbyøster Skole går der 955 elever fordelt fra 0.- 9. klasse. På hvert klassetrin er 3, 4, eller 5 spor. Udover de almindelige klassetrin har skolen en afdeling for autister, en taleklasserække samt en enkelt klasse for elever med indlæringsvanskeligheder. Den gennemsnitlige klassekvotient ligger pt. på 22 børn i hver klasse

På skolen har vi 150 fastansatte, der inkluderer lærere, pædagoger, ledelse, sekretærer. Hertil kommer rengøring, teknisk service, talepædagoger, sundhedsplejerske, klinikassistent for tandplejen og psykologer.

Elev Rækker Hånden I Vejret

Karaktergennemsnit

Du kan se finde skole karaktergennemsnit for Folkeskolens Afgangsprøve - 9. klasse

På Undervisningsministeriets hjemmeside kan du læse mere om karaktergennemsnittet for Brøndbyøster Skole.

Du komme ind på landsoverblikket, tryg på landkortet i højre side og vælg Brøndbyøster Skole.

Se karaktergennemsnittet

Fun fact

Vidste du, at der hvert skoleår drikkes mere end 13.000 liter skolemælk her på matriklen? Og vidste du, at der på Brøndbyøster skole går lige mange drenge og piger?

Sidst opdateret den 13. oktober 2022