Udskoling

Udskolingen på Brøndbyøster Skole består af eleverne fra 6.-9. klasse.

Udskoling

Vores elever skal ikke kun lære det, der står i bøgerne, men også være i stand til at finde viden og løsninger på egen hånd.

Vi lægger vægt på faglighed, personlig udvikling og selvstændighed.

I 6. og 7. klasserne afvikles forskellige kreative forløb på tværs af klasserne. Eksempler på dette er danseprojektet “Biologien danser” samt vores performance forløb på 7. årgang, som afsluttes med en stor forestilling for skolens elever og forældre.

8. og 9. klasserne bor samlet i et lækkert nyrenoveret udskolingsmiljø. Eleverne er på lejrskole i enten 8. eller 9. klasse og indgår i mange forskellige inspirerende fagforløb - også med eksterne samarbejdspartnere.

I 8. og 9. klasse arbejdes der med uddannelsesparathed. Det er en proces, som er et fast element i de to sidste udskolingsår. Erklæres man ikke uddannelsesparat i 8. klasse, så iværksættes en individuel handleplan, der har det entydige mål at gøre eleven klar, inden man skal videre i uddannelsessystemet.

Udskolingen afsluttes med eksaminer, og det er Brøndbyøster Skoles mål at give eleverne de bedste forudsætninger så de er klar til næste step i uddannelsessystemet.

Skoledagen i udskolingen varer fra 8:00 til senest 14:40.
Sidst opdateret den 13. oktober 2022